Isnin, 14 Februari 2011

Aku Cintakan RASULULLAH



Salam Maulidur Rasul..
Sahabat, mari kita renungi, sejarah perjuangan dan pengorbanan RasuluLLAH SAW dalam menyampaikan Dakwah... Jika kita hayati dengan sepenuhnya, MasyaALLAH, Sungguh peritnya tentangan yang dihadapi oleh RasuluLLAH SAW.. Ketika RasuluLLAH diperintah untuk menyampaikan wahyu pada penduduk Kota Mekah, ramai orang-orang mekah menghalau Nabi, mencaci, menghina Nabi dan sebagainya, hatta saudara-mara, sahabat Baginda sendiri pun menentangnya.. Tetapi RasuluLLAH tetap tabah menghadapi ujian tersebut..

Sahabat, jika kita hayati dengan sepenuhnya sejarah pengorbanan, kehidupan, dan Perjuangan RasuluLLAH,pasti kita akan merasa berkobar-kobar untuk meneruskan usaha Dakwah Baginda.. Sebagai umat Nabi Muhammad, kita mestilah mencontohi segala sifat peribadi Mulia yang ada pada Nabi SAW.. Sebagai seorang Pejuang juga, kita mestilah mencontohi kehebatan Perjuangan RasuluLLAH.. Lihatlah bagaimana RasuluLLAH berdakwah kepada kaum musyrikin yang penuh dengan Hikmah, itulah yang patut kita contohi.. Berhikmah dalam berdakwah kepada Mad'u kita..

Sahabat, Marilah Kita berkerja untuk menyampaikan Risalah Dakwah rasuluLLAH SAW.. Tiada yang memenatkan dalam memperjuangkan ISLAM melainkan Pahala yang akan diberi oleh ALLAH kepada kita.. Kita semua adalah Penyambung Risalah NABI SAW..

Maulidur Rasul yang kita sambut bukanlah hanya dengan berselawat, berarak dan sebagainya.. Tapi apa yang lebih penting ialah, kita mesti memperjuangkan Agama Allah yang dibawa oleh BAGINDA SAW.. Tak guna kita berselawat, jika kita tidak ikut RasuluLLAH, tak guna kita bernasyid, tapi tidak menghayati Sirah Perjuangan NABI, tak guna kita berarak, tapi suruhan ALLAH dan juga RasuluLLAH kita terus menentang.. Muhasabahlah sahabat-sahabat sekalian...

JOM CINTA RASULULLAH!! Kami memohon syafaatMU YA RASULULLAH...


Kuliah Maghrib disampaikan Ustaz Nazri Md Zin menceritakan Sirah Perjuangan RasuluLLAH SAW yang terus menyuntik semangat Pejuang-pejuang ISLAM..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan